Wednesday, April 07, 2010

Ανταλλαγές βιβλίων

Εν μέσω οικονομικής κρίσης και καθώς τα οικονομικά μας έχουν πάρει την κατιούσα (εσείς μπορεί να φανήκατε τυχεροί εμείς όχι..) το ευρυματικό μυαλό του ανθρώπου πρέπει να εφευρίσκει εναλλακτικούς τρόπους να συνεχίσει να απολαμβάνει τα πράγματα που τον ικανοποιούν. Για τους λίγους(?) εσάς λοιπόν που είστε βιβλιόφιλοι και βιβλιοφάγοι αλλά χτυπημένοι απ' τις συγκυρίες της εποχής μετράτε τις πενταροδεκάρες για να πάρετε ένα βιβλίο να διαβάσετε σας έχω λύση.

Καταρχάς να πω ότι θα μπορούσατε να αρχίσετε να επισκέπτεστε ξανά-μανά τις δημοτικές βιβλιοθήκες της πόλης σας - τι σας θύμησα τώρα, κι εγώ όταν είμουν παιδί τις είχα ξεσηκώσει όλες, μετά μεγάλωσα, μάγκεψα και τα αγόραζα τα βιβλία που ήθελα. Κατά δεύτερον, μπορείτε να πάρετε σβάρνα τους γνωστούς και φίλους και να αρχίσετε να δανείζεστε βιβλία.

Αν είστε όμως σαν κι εμένα που η αγαπημένη μου ασχολία ήταν να παραγγέλνω βιβλία online, καθώς δεν έχω το χρόνο και την ευχέρεια να πολυκυκλοφορώ, μπορείτε κάλλιστα να συνεχίσετε να το κάνετε χωρίς να αγοράζετε τα βιβλία. Το site BookMooch σας δίνει τη δυνατότητα να ζητήσετε βιβλία από άλλους χρήστες και βέβαια να στείλετε κι εσείς με τη σειρά σας βιβλία σε άλλους. Μια έξυπνη ιδέα που μοιάζει με την ιδέα του Bookcrossing που, όπως έχω ξαναγράψει σε προηγούμενο ποστ μου, βιβλία αφήνονται σε δημόσιους χώρους όπου άλλοι αναγνώστες μπορούν να πάνε και να τα πάρουν, να τα διαβάσουν, και με τη σειρά τους να τα αφήσουν κάπου για τον επόμενο επίδοξο αναγνώστη.

Επανέρχομαι στο BookMooch λοιπόν, στο οποίο μόλις γράφτηκα για να δω πως δουλεύει. To BookMooch χρησιμοποιεί ένα σύστημα πόντων όπου παίρνεις πόντους όταν καταχωρείς βιβλία που θες να δώσεις, όταν στέλνεις βιβλία (ειδικά αν στείλεις εξωτερικό παίρνεις περισσότερους πόντους) και σου αφαιρούνται πόντοι όταν λαμβάνεις βιβλία που ζήτησες. Ουσιαστικά το όλο σύστημα χρησιμεύει στο να κρατάει μια ισορροπία στα βιβλία που δέχεται και στέλνει κανείς. Δεν μπορεί να γραφτεί κάποιος πχ και να ζητάει συνέχεια βιβλία χωρίς να στέλνει τίποτα!

Το καλό είναι ότι έχει και αρκετούς χρήστες από Ελλάδα οι οποίοι έχουν στις λίστες τους και ελληνικά και ξένα βιβλία οπότε μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και όσοι από σας δεν διαβάζετε μη μεταφρασμένα βιβλία.

Πάω λοιπόν να καταχωρήσω τη λίστα με τα βιβλία μου και να αρχίσω να μοιράζομαι. 'Cause you know folks.. it's all about sharing.

1 comment:

EISVOLEAS said...

Περνουσα και ειπα να πω ενα γεια!Μια και επιασα την κουβεντα να παρατηρησω οτι παντα θα βρισκουμε τροπους να συνεχισουμε να κανουμε πραγματα που γουσταρουμε πραγματικα!
Και με αυτη την πολυ μεγαλη κουβεντα, σε καληνυχτιζω.